زیمنس به تازگی از طرح‌های خود برای تولید انرژی توسط قطارهایی با شتاب منفی خبر داد که توسط نصب اولین واحدهای ذخیره کننده‌ی انرژی بازیافت شده در آمریکا بر روی خط راه آهن TriMet Portland-Milwaukie محقق خواهد شد. این واحد ذخیره کننده‌ی انرژی برای جذب انرژی جنبشی قطار حین کاهش سرعت آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. انرژی بازیافت شده به الکتریسیته تبدیل خواهد شد تا حین افزایش سرعت مجدد، مصرف شود.

شتاب‌‌گیری مثبت می‌تواند برای سیستم‌های توان اختلال ایجاد کند زیرا این عمل منجر به چیزی می‌شود که cleantechnica آن را ضعف‌های توان می‌نامد؛ یعنی مصرف انرژی بسیار بالا در چند لحظه یا به عبارتی بارگذاری روی شبکه‌ی برق. سیستم ذخیره کننده‌ی Sitras زیمنس تعادل را به شبکه‌ی برق باز می‌گرداند در حالی که کل بازده انرژی را نیز بهبود می‌بخشد.

siemens-installing-americas-first-regenerative-energy-storage-unit-ecogeek

به گفته‌ی دن بلاچر، مدیر اجرایی پروژه‌ی TriMet، ذخیره کننده‌ی انرژی بازیافت شده یک قسمت بسیار مهم از بسیاری از المان‌های پایدار می‌باشد که در این پروژه استفاده شده‌اند. با همکاری زیمنس ما میدانیم که این پروژه‌ی آزمایشی یک تکنولوژی جدید و کارآمد را برای آمریکا به ارمغان خواهد آورد.

منبع:

Cleantechnica