۵ حقیقت جالب در مورد دوچرخه های الکتریکی

//۵ حقیقت جالب در مورد دوچرخه های الکتریکی

۵ حقیقت جالب در مورد دوچرخه های الکتریکی

جان مک آرتور در کنسرسیوم مطالعات و تحقیقات حمل‌ونقل به تازگی یک مقاله جالب شامل حقایقی در مورد دوچرخه‌های الکتریکی منتشر کرده است و من قصد دارم برخی از مهم‌ترین موارد آن را در اینجا با شما به اشتراک بگذارم. برای مطالعه کل متن می‌توانید به لینک منبع که در قسمت کامنت‌ها گذاشته‌ام مراجعه فرمایید. نکته‌ی دیگر که باید به آن اشاره کنم این است که این آمارها و اطلاعات مربوط به آمریکا است ولی نتایج آن قطعاً برای شما جالب خواهد بود.

۱) تبدیل یک دوچرخه معمولی به دوچرخه الکتریکی رایج تر از خرید یک دوچرخه تمام الکتریکی از ابتدا است.

۴۸ درصد دارندگان دوچرخه‌های الکتریکی از کسانی هستند که دوچرخه الکتریکی را آماده می‌خرند ولی ۵۲ درصد مابقی، با نصب یک موتور الکتریکی و باتری بر روی دوچرخه‌ی معمولی خود، آن را تبدیل به یک دوچرخه برقی می‌کنند. اکثر این افراد دارای دوچرخه کوهستان هستند و سیزده درصدشان دارای دوچرخه معمولی هستند.

آمار تقریبی که خدمتتان ذکر شد مربوط به آمریکا است، ولی به هر حال، کمتر کسی انتظار دارد که آمار دوچرخه‌های الکتریکی دست‌ساز بیشتر از آمار دوچرخه‌های برقی آماده در بازار باشد. ولی مهم تلاشی است که مردم برای داشتن دوچرخه الکتریکی کرده‌اند و این می‌تواند بیانگر این باشد که اگر در آینده قیمت دوچرخه‌های الکتریکی کاهش یابد، استقبال خوبی از آن‌ها خواهد شد و شاهد افزایش تعداد آن‌ها نسبت به دوچرخه‌های الکتریکی دست‌ساز خواهیم بود. آیا الکتریکی کردن دوچرخه معمولی تاکنون به ذهن شما خطور کرده است؟ و آیا در این راستا تاکنون اقدام کرده‌اید؟

۲) الکتریکی کردن دوچرخه‌ی معمولی با صرف هزینه کمتری نسبت به خرید دوچرخه الکتریکی صورت می‌گیرد “ولی نه همیشه”.

 تحقیقات نشان داده است که ۷۰ درصد تبدیلات دوچرخه معمولی به دوچرخه الکتریکی و ۴۶ درصد خریدهای دوچرخه الکتریکی با قیمت کمتر از ۱۵۰۰ دلار صورت می‌گیرد.

۳) دوچرخه‌ی برقی جایگزین بسیار خوبی برای خودرو به نظر می‌رسد.

رایج‌ترین علتی که مردم را به الکتریکی کردن دوچرخه‌ی خود سوق داده است، یافتن جایگزینی راحت و سالم برای خودرو بوده است. واضح است که سبزترین جایگزین برای خودرو، دوچرخه است. البته چنین چیزی شاید در برخی از مناطق روستایی امکان‌پذیر نباشد ولی در شهرهای شلوغ، دوچرخه انتخاب بسیار مناسبی می‌تواند باشد مخصوصاً اگر از نوع برقی باشد.

۴) دوچرخه برقی مردم را وادار به دوچرخه‌سواری روزانه می‌کند.

 ۵۵ درصد دارندگان دوچرخه‌های الکتریکی قبل از اینکه دوچرخه الکتریکی بخرند یا دوچرخه خود را الکتریکی کنند، به صورت هفتگی یا روزانه از دوچرخه خود استفاده می‌کردند ولی بعد الکتریکی شدن، این میزان به ۹۳ درصد افزایش پیدا کرد. حتی تعداد افراد کم (۶ درصد) که هیچ‌گاه از دوچرخه استفاده نمی‌کردند، با وجود دوچرخه‌ی الکتریکی، اقدام به استفاده از آن‌ها کرده‌اند که اغلب از افراد بزرگ‌سال هستند. این اطلاعات نشان می‌دهد که اگر شما به دوچرخه‌سواری علاقه‌ای ندارید، احتمالاً دوچرخه الکتریکی می‌تواند علاقه شما برای دوچرخه‌سواری را برانگیزد!

۵) بزرگ‌ترین مشکل در ارتباط با دوچرخه‌های الکتریکی وزن آن‌ها است.

حدود ۲۶ درصد پاسخ‌دهندگان این مشکل را اصلی‌ترین مشکل دوچرخه‌های الکتریکی می‌دانند ولی حدود ۸ درصد، با وزن دوچرخه هیچ مشکلی ندارند و کمتر از ۵ درصد نگران دزدیده شدن دوچرخه یا زمان طولانی شارژ هستند. البته تکنولوژی باتری‌ها همواره در حال پیشرفت است و مدت زمان شارژ آن‌ها و همچنین وزن آن‌ها رو به کاهش است.

برای ما که در ایران زندگی می‌کنیم، استفاده از دوچرخه معمولی هم غنیمت است (دوچرخه الکتریکی پیش‌کش) این حرف‌ها فقط برای این بود که به اهمیت این موضوع پی ببرید که حمل‌ونقل سبز در کشورهای توسعه‌یافته چقدر حائز اهمیت است. طبق آماری که چند ماه پیش در اکوگیک گرفته شد به این موضوع پی بردیم که در ایران نیز میل به داشتن دوچرخه الکتریکی بیشتر از دوچرخه معمولی است ولی باید ببینیم آیا کسی برای الکتریکی کردن دوچرخه‌ی معمولی خود اقدام می‌کند؟ نظر شما دراین‌باره چیست؟

توسط | ۱۳۹۲/۸/۲۳ ۱۸:۳۳:۰۱ آبان ۲۳ام, ۱۳۹۲|حمل و نقل سبز|۱۰s دیدگاه

درباره نویسنده:

رسول هستم، دانشجوی مهندسی برق و علاقمند به انرژی های نو. برای انتشار مطالب مرتبط با محیط زیست و انرژی‌های نو در خدمتتون هستم. امیدوارم برای شما مفید واقع بشم و قدمی در سبزتر شدن کره‌ی زمین بردارم. به دلیل کمبود وقت از همکاری با دانشجویان گرامی معذور هستم. اطلاعات بیشتر در مورد من ...

۱۰s دیدگاه

  1. بماند تیر ۵, ۱۳۹۴ در ۱۰:۲۵ ق٫ظ - پاسخ

    من باید این موتر که رو دچرخه معمولی می بندند راز کجا بخرم چرخ فروشی های ایران ندارند

  2. داود ابراهیم مرداد ۲۱, ۱۳۹۴ در ۵:۱۸ ب٫ظ - پاسخ

    چگونه می توان موتور هیبریدی جهت دوچرخه تهیه کرد

  3. تورج آذر ۲۳, ۱۳۹۴ در ۷:۱۵ ب٫ظ - پاسخ

    سلام من دارم رو یه موتورسیکلت برقی فرم چاپر کار میکنم.میخوام بردشو تا حدود ۵۰۰ کیلومتر برسونم.وزنش بین ۷۸ تا ۸۰ کیلو هست.میشه بگید از چه موتوری باچه نوع باتریو ولتاژی باید استفاده کنم؟

    خیلی خیلی ممنون

  4. اعلمی بهمن ۲۷, ۱۳۹۴ در ۶:۱۶ ب٫ظ - پاسخ

    سلا م
    دوچرخه هاوموتورهاوماشینها را برقی می کنیم درصورت سفارش یا تولیدانبوه با ما تماس بگیرید.
    در ضمن تعمیرات هم پذیرفته می شود .
    مشهد خیام ۴۶ – اعلمی ۰۹۱۵۴۷۴۸۸۴۷ – اکبری ۰۹۳۵۴۴۹۴۳۰۵

  5. محمد فروردین ۱۸, ۱۳۹۵ در ۰:۵۱ ق٫ظ - پاسخ

    lمن با موتور براو را تبدیل به متور برقی کرده ام اطرافیان باور نمی کردند حتی همسرم را نیز سوار می کنم خواستن توانستن است

    البته هزینه اولیه اش تا حدودی زیاد بود از طرفی پیدا کردن قطعات لازم از همه سختر وحالا تصمیم دارم یک مغازه باز کنم تا موتورهای فسیلی را برقی کنم حتی دوچرخه ها را هم قادرم برقی بسازم چون
    من ایرانیم ارامانم شهادت تا جان دربدن داریم ماشیعه حیدریم وپیرو رهبرم رهبر اگر دستور دهد کوه را از جا می کنیم

    • نظری اسفند ۲۰, ۱۳۹۵ در ۶:۲۴ ق٫ظ - پاسخ

      عالی. آدرسی ؟شماره تلفنی؟ بفرست تا تماس بگیرمiran.ma.nazari@gmial.com

    • محمد تیر ۲۸, ۱۳۹۶ در ۵:۲۷ ب٫ظ - پاسخ

      اه حالم بهم خورد

  6. اف مرداد ۱۸, ۱۳۹۵ در ۷:۵۵ ب٫ظ - پاسخ

    با سلام
    دست شما درست که براوو را برقی کردید. ولی اینکه دین و رهبر رو قاطی این مسائل میکنید رو من متوجه نمیشم.

  7. محمدجواد اسفند ۳, ۱۳۹۵ در ۸:۵۷ ق٫ظ - پاسخ

    جناب اف
    همه مردم پازل های رشد جامعه برای رسیدن به هدف انقلاب تشکیل میدن ، یک عده با کار علمی ، یک عده با کمک به دیگران ، یک عده با کارآفرینی قطعه های بزرگ تری از این پازل رو تشکیل میدن ، عده ای هم برعکس ، پازل رو نا همگن میکنن و جلوی دیده شدن بقیه رو هم میگیرن .
    دین انگیزه ایه برای کار علمی و جدید ، بی ربط نیستن اینها

درج دیدگاه

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.